Forskning i slöjdpedagogik och slöjdvetenskap B:12/2003

Fagkultur og kernefaglighed

Dokumentasjon fra NordFo-symposium
Fredriksberg Seminarium 2.-6. oktober 2002

Jostein Sandven
(Red.)



Jostein Sandven: Innledningshilsen til konferensen Fagkultur og kernefaglighed - belyst ved nordisk Slöjd

Ella Melbye: Det å forme sett som kunst- og kulturformidlingsprosesser

Bent Illum: Processens dialog

Henrik Petersen: Fag - faglighed - kernefaglighed

Tove Heidemann: Anerkendelseaf reelle kompetencer

Minna Kragelund  & Bent Illum: Universitetssamarbejde om Materielle Kulturstudier

Materielle Kulturstudier

Jan Sjögren: Skapandeprocessen - ett begrepp att diskutera

Else Marie Halvorsen: Den dobbelte didaktikk og sløydopplæringen

Søren Nagbøl: Arkitektur og oplevelser

Lars Lindström, Kajsa Borg, Marléne Johansson & Viveca Lindberg: Kommunikation och lärande i slöjdpraktiker

Annika Kontturi-Salmi: Slöjdundervisning i ett föränderligt samhälle

 Marte Gulliksen: Finnes det en teoretisk drøftingstradisjon innen mitt fagfelt?

Christina Nygren-Landgärds: Företagsamhetsfostran och slöjdundervisning

 

Distribution:
H
øgskolen i Telemark
Avdeling for estetiske fag,folkekultur og lærerutdanning
Lærerskoleveien 40
N-3670 Notodden, Norge
Jostein Sandven

E-mail: Forname.Surname@hit.no

NordFo Techne serien Redaktionsrådet
Juha Hartvik, Mia Porko-Hudd
E-post: Fornamn.Efternamn@abo.fi